torsdag 24 mars 2011

Kyrkråttan kan inte sluta le.

Igår deklarerade jag på nätet innan jag ens fått breven i lådan. Hur jävla bra är inte det. Ingen ångest, inget jag gör det sen. Jag bara gjorde det. Och fy tusingen så glad kyrkråttan (läs jag) blev när hon såg att hon kommer få tillbaka en mindre förmögenhet på skatten.

Prisa skatteåterbäringen!


Frågan är ju hur kyrkråttan ska göra nu, ska hon köpa något som hon länge velat ha (vet inte vad det är än) eller ska pengarna läggas i spargrisen för att användas till nästa sommar då det planeras en Danmarksemester med fina vännerna.
Det klokaste är ju att spara. Men.... åh... pengar alltså... har ju inga i vanliga fall. Verkligen inga.

1 kommentar:

Hanky sa...

NÄSTA sommar?
Då ska du spendera pengarna nu! Har du tur så får du tillbaka lika mycket nästa skatteåterbäring och då kan dom gå till Danmarksresan.
Eller så sparar du liiiite till resan och köper nåt till dig själv för resten. Men köp nåt värt!!

Och grattis!