torsdag 3 februari 2011

10. A perfect day - min dag & jag bestämmer

Om jag får bestämma så tycker jag att morgondagen ska se ut lite så här. Min dag börjar vid 00:01

Pelle äter vi midnatt efter det går vi och lägger oss, lägger en patiens på telefonen och somnar sedan. Efter fyra, fyra och en halv timme vaknar Pelle och vill ha mat igen, han slurpar i sig flaskan på ett kick och vi somnar om. Runt kl åtta vaknar Pelle igen och vill ha lite mer flaska, ungefär då kommer Lo in och lägger sig i stora sängen och där ligger vi och slumrar till kl tio. Vi kliver upp, klär på oss, äter lite frukost och sen går Lo till farmor och farfar och jag och Pelle åker till BVC. Där går allt strålande och vi åker hem för att ha pannkaksbonanza med en fin vän och hennes ungar. Ungarna leker och vi mammor sitter i soffan med våra bäbisar och kanske virkar vi eller pratar om korkade statusuppdateringar på facebook. Framåt eftermiddagen så kommer Ola hem och vi käkar godaste maten (vet fortfarande inte vilken det är, tips mottages). Vi har lite fredagshäng i soffan med godis och popcorn och sen somnar Lo i soffan och vi kollar på På Spåret. Efter det så plöjer vi några avsnitt av Vita Huset.
Pelle är såklart lugn och fin hela dagen, precis så som han faktiskt nästan alltid är.

Ungefär så skulle jag vilja att morgondagen ser ut.

Inga kommentarer: